Als analytische en empathische estate planner begeleid je klanten door het ingewikkelde landschap van vermogensoverdracht, huwelijkse voorwaarden, testamenten en nalatenschapsafwikkeling. Je kijkt verder dan cijfers en fiscale regels: je brengt wensen, doelen en familieverhoudingen in kaart en vertaalt deze naar een persoonlijk plan. Als trusted advisor maak jij het verschil in de (financiële) toekomst van onze klanten.
Wat je kunt verwachten als estate planner
Collega’s schakelen jou in voor specialistische vragen op het gebied van estate planning en vermogensoverdracht. Je onderhoudt actief de relaties met je klanten en denkt mee over het verder professionaliseren en positioneren van jouw specialisme. Daarbij heb je veel vrijheid om dit naar eigen inzicht vorm te geven. Je werkt nauw samen met onze inkomens- en vermogensplanners en met onze specialisten op fiscaal gebied. Daarnaast onderhoud je externe contacten met notariskantoren, zodat iedere klantvraag professioneel en volledig wordt opgepakt.
Dit maakt jou uniek
Je bent analytisch en kunt complexe juridische en fiscale informatie snel doorgronden en vertalen naar heldere en praktische adviezen. Daarnaast beschik je over een goed inlevingsvermogen, empathie en luistervaardigheid waardoor klanten met hun persoonlijke vraagstukken graag met jou om de tafel gaan. Verder breng je mee:
-
Een afgeronde, relevante hbo- of wo-opleiding op het gebied van economie, recht of finance;
-
Bij voorkeur een CFP- of Estate Planner-certificering, of de bereidheid deze te behalen;
-
Minimaal 3 jaar relevante ervaring als estate planner, waarbij je aantoonbaar complexe dossiers hebt begeleid.
Beloning, waardering en volop kansen
Naast afwisselend werk, een fijne werksfeer en doorgroeimogelijkheden bieden we je een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket (op basis van een 40-urige werkweek):
-
Een bruto maandsalaris tussen €4.500 en €6.250 inclusief mobiliteitsbudget, afhankelijk van je ervaring;
-
Een uitdagende baan met ruimte om deze naar eigen inzicht in te vullen in een fijne werksfeer met jonge professionals;
-
Deelname aan ons medewerkers participatieprogramma en zo mede-eigenaar worden van het succes van Hoek en Blok (bij een vast dienstverband);
-
27 (tot 32) vakantiedagen;
-
Flexibele werktijden;
-
Een mobiliteitsbudget waarbij jij zelf kiest voor een auto van de zaak, OV, een fiets of een netto vergoeding;
-
Goede mogelijkheden voor een vervolgstudie waarbij wij je opleiding betalen én je kunt studeren onder werktijd;
-
Een goede pensioenregeling met een lage eigen bijdrage.

“De ene organisatie is de andere niet. Door kritische vragen te stellen aan de directie ontdek je de kracht van die specifieke organisatie. Je wordt hierin steeds beter en krijgt meer verantwoordelijkheden. Dat maakt deze functie echt geschikt voor ambitieuze professionals die de volgende stap in hun carrière willen zetten.”
De kracht van teamwork
Met ruim 180 collega’s maken we bij Hoek en Blok het leven van mkb-ondernemers in de regio Drechtsteden/Rotterdam een stuk makkelijker én mooier. Wij combineren brede expertise met persoonlijke aandacht en geven ondernemers daarmee rust en ruimte om te ondernemen. Dat doen we in een toegankelijke en professionele omgeving, waar collega’s elkaar kennen en je snel kunt schakelen. Bij ons gaan kwaliteit en persoonlijke aandacht hand in hand met een prettige werksfeer.
Hoewel Hoek en Blok stevig groeit, blijft onze persoonlijke benadering en warme, professionele cultuur gewaarborgd. Jij bent bij ons geen nummer, maar een professional met unieke talenten en ambities. We ondersteunen je in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling en helpen je graag doorgroeien. Met een ondernemende en sportieve instelling is ‘durven doen’ ons DNA.





